Uppdatering

Nu har jag inte skrivit på hundra år.. Sorry men har inte haft blogglust. Har faktiskt inte haft lust till så mycket. Mina dagar har sett ut ungefär likadan ett tag nu, jobba, stallet, gymmet och sova. Vissa dagar har jag bara hunnit jobba. Så kalven har fått tagit det lite lugnt en vecka nu, vilat ca 3 ggr. Vilket märks ;p och nu när det dessutom blivit kallare så blir han ännu piggare. Så jag har haft det jag gjort på ridturerna ;) Så igår tog jag mig i kragen och red på ridplan och red igenom honom och lät honom galoppera på ett tag. Har även testat ett nytt bett nu några dagar då Tusse tyckte jag borde betsla upp honom då han är rätt ignorant i hoppningen och bara dundrar iväg. Så jag har testat ett pessoa vilket han går jättebra på! Ända tills jag kommer in på ridbanan, då tappar han framåtbjudningen i galoppen.. Går jättebra på uteritterna, men som sagt, om han tappar framåtbjudningen på ridplan så kommer han antagligen göra det i ridhuset också.. Men jag ska ge det en chans till, kanske prova rida i ridhuset med det någongång. Om det inte funkar ska jag testa lite andra bett. Någon som har tips på bett som passar på hästar som gärna lägger sig på bogarna och som blir stark i hoppningen?



Kommentarer
Postat av: Emelie

Testa ett pealham, det har funkat på dom hästar jag har ridit och det funkade även på Camaro när han blev pigg i hoppningen. :) Du behöver ju inte spänna upp det så hårt varken bakom käken eller med tyglarna. :) Lycka till, hoppas allt är bra med er där hemma! <3

2012-01-31 @ 10:14:16
URL: http://www.emeliebjormo.blogspot.com
Postat av: alexandra

Jätte fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-02-02 @ 13:00:15
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0